To av våre lag fra Oddsenligaen gikk videre i NM-cupen, etter meget sterke prestasjoner mot Tippeligalag i 3. runde. Tromsdalen vant overbevisende hele 6-2 på hjemmebane mot et meget svakt Bodø Glimt, mens Kvik Halden sendte Strømsgodset ut av NM etter å ha seiret etter ekstraomganger og straffespark hjemme på Halden stadion. 1457 glade Haldensere jublet hele veien hjem etter 0-0 ved full tid og ekstraomganger, og Kvik-seier 4-2 i straffesparkkonkurransen.

Og fredag ble motstanderne i 4. runde trukket, og vi må kunne si at Rosenborg og Molde får tøffe Oddsenligamotstandere å bryne seg på.. Tromsdalen tar turen til Lerkendal for å møte RBK, mens Kvik Halden setter seg på flyet til Rosenes by og Aker stadion for 4. rundekamp mot Molde. Spørsmålet blir om våre to Oddsenligalag smeller nye cupbomber – Kan formsterke Rosenborg slås på Lerkendal og vinner Kvik Haldens sin 4. straffesparkkonkurranse på rad i årets NM-Cup? Svarene får vi 24. juni, og vi heier såklart på våre Cup-Askeladder fra Oddsenligaen.