Onsdag 24. juni var det klart for 4. runde i NM-cupen, og våre to gjenværende Oddsenligalag, Kvik Halden og Tromsdalen fikk to svært så tøffe utfordringer. Begge ble trukket til bortekamp mot henholdsvis Molde og Rosenborg. Som alle nå vet, så endte det med tap for begge våre lag. Kvik Halden gikk ut av NM-cupen med 0-3 for Molde, mens Tromsdalen tapte 1-7 på Lerkendal, mot vårens beste lag i Norge, Rosenborg.

Oddsenligaklubbenes innsats i årets NM-cup symboliseres godt med Kvik Haldens jublende spillere, etter at de slo ut Strømsgodset på straffespark i 3. runde. Det er derfor helt på sin plass å gratulere både Kvik Halden, Tromsdalen og alle lagene i Oddsenligaen med tidenes cup-innsats. Aldri før har så mange lag fra nivå 3 i Norge markert seg så sterkt i NM-cupen som i år. Vi tar det som en klar indikasjon på at det jobbes meget godt med klubb- og spillerutvikling hos lagene tilknyttet Divisjonsforeningen, og nivået på våre beste lag er bedre enn tidligere. Målet om at vi skal være en sterk bidragsyter til å utvikle og forbedre norsk fotball står fast. Vi tror dette vil styrke våre klubbers selvtillit og ambisjoner de kommende år, samtidig som det virker skjerpende på alle klubbene i Tippeligaen og OBOS-ligaen.

Årets NM-cup har bevist tydelig at det den tida er definitivt over, når det var walk-over for Tippeligalagene å møte Oddsenligamotstand i NM-cupen.. Vi gleder oss allerede til neste års NM-cup og ønsker de gjenværende 8 lagene lykke til med kvartfinaler, semifinaler og den store finalen på Ullevål søndag 22. november.