I år som tidligere år har trenerne i PostNord-ligaen kåret årets talent blant spillerne i ligaen. Etter en jevn kamp om den høythengende prisen med Askers Obilor Denzel Okeke og Kjelsås Jakob Hanstad, var det Sigurd Grønli fra Tromsdalen som trakk det lengste strået. Vel fortjent – gratulerer!

Om årets talent Sigurd Grønli sies det følgende fra hans klubb Tromsdalen UIL:

«Sigurd Grønli har gjennom sesongen 2021 vært en markant spiller i klubben, og har fra første trening i januar vist at veien til gode prestasjoner kommer gjennom hardt arbeid. Han setter nye standarder for seg selv og andre gjennom skikkelighet og høy arbeidsmoral i trening og kamp, og bruker mange timer ekstra på å terpe detaljer for seg selv eller med andre. Sigurd har tatt nye sportslige steg gjennom hele sesongen og har vært svært sentral gjennom gode prestasjoner og mange målpoeng. Han har også vokst frem som en leder i spillergruppa og klubben som helhet og hans bidrag i år verdsettes høyt i TUIL.»

I tillegg til heder og ære fikk Årets Talent Sigurd Grønli en gavesjekk på 20.000 kroner og det samme fikk Grønlis klubb Tromsdalen UIL.På bildet ser vi prisutdeler på Tromsdalen kunstgress lørdag ettermiddag, assistenttrener på Tromsø ILs Eliteserielag, Lars Petter Andressen sammen med prisvinneren. Divisjonsforeningen takker alle trenerne i PostNord-ligaen som har vært med å stemme på årets talenter og vi takker Lars Petter Andressen i Tromsø IL for hjelpen med å dele ut prisen.

Tusen takk til PostNord som engasjert samarbeidspartner som setter fokus på og premierer talener og spillerutvikling i PostNord-ligaen. Tidligere vinnere er Uranik Seferi, Kvik Halden (2020), Sturla Ottesen, Kjelsås (2019), Thomas Rekdal, Fredrikstad FK (2018), Markus Solbakken, Hamkam (2017).

Vi gratulerer Tromsdalen og Sigurd Grønli som vinner av kåringen ÅRETS TALENT i PostNord-ligaen 2021.

Lars Petter Andressen fra Tromsø IL overrakte sjekk og blomster fra PostNord til Daglig leder i Tromsdalen Thomas Heide.