Raufoss kunne juble for opprykk etter å ha avgjort et dramatisk oppgjør mot Fram Larvik helt på tampen. De målene – og alle andre fra helgens PostNord-liga-runde ser du her.

Den nest siste serierunden i PostNord-ligaen avklarte noen vesentlige ting. Først og fremst det direkte opprykket i PostNord-ligaens avdeling 1. For lørdag ble det klart at Raufoss gjør som Skeid i avdeling 2 – vinner og tar steget opp i OBOS-ligaen.

Les om Raufoss-jubelen her

Klart ble det også at Fredrikstad, etter sitt målløse oppgjør mot Grorud, blir nummer to i POstNOrd-ligaens avdeling 1 – og med det skal spille kvalifisering om opprykk. Men hvem de møter er like uavklart. Hødd, Egersund og KFUM har alle muligheten til andreplassen i avdeling 2. Og de to sistnevnte møtes på KFUM Arena i siste runde. Vinneren der passerer Hødd, dersom de ikke klarer å vinne sin kamp.

Den kampen spiller Hødd borte mot et Nardo-lag som sikret plassen definitivt etter helgens overbevisende 4-1-seier borte mot Brattvåg.

Også Vidar sikret plassen i PostNord-ligaen etter at de vant 4-2 over Stjørdals-Blink.

Men nedrykksdramaet er på ingen måte over. Fløy slo Arendal og klatret over streken (28 poeng), men risikerer at både nevnte Blink (25 poeng, bedre målforskjell) og Vålerenga 2 (26 poeng) kan passere dem kommende lørdag.

Se alle målene i helgens runde i avdeling 2 her:

Tabellen i avdeling 2 ser du her (og alltid på fronten av divisjonsforeningen.no)

I AVDELING 1 er heller ikke all spenning i nedrykksstriden over. Stabæk 2 og Hønefoss må ned, mens Fram, til tross for tapet mot Raufoss, fikk plassen sikret lørdag.

Men dramatikk blir det garantert kommende lørdag. I øyeblikket skiller det ett poeng mellom Odd 2 (over streken) og Nybergsund (under). Men de to møtes i Skien i serieavslutningen!

Se alle målene i helgens runde i avdeling 1 her:

Så vil vi gratulere Byåsen med opprykket til PostNord-ligaen. Det etter 2-2 mot RBK 2 i helgens toppkamp i Norsk Tipping-ligaens avdeling 5. Oppsal ble som kjent klare forrige helg, men i de fire andre avdelingene gjenstår MYE spenning.

Se alle tabellene samlet midt på siden her

Førstkommende lørdag starter alle kampene i Norsk Tipping-ligaen kl. 12.00. Norsk Tipping vil ha studiosending på Oddsens facebook-side direkte.

En time senere, kl. 13.00, starter alle kampene i PostNord-ligaen. Amedia vil også den runden ha studiosending og følge dramatikken direkte.