Avtalen med NFF, NTF og TFK gjør Norsk Tipping til generalsponsor for norsk fotball – i avtale verdt 258 millioner inklusive mva i løpet av fire år.

Norsk Tipping har vært en viktig samarbeidspartner for norsk fotball siden 1948. Nå er de også tilbake som generalsponsor.

Avtalen omfatter blant annet viktige breddeaktiviteter som Kvalitetsklubb og Grasrottreneren, NM-turneringene, A-landslagene, og nå også Eliteserien, OBOS-ligaen, Toppserien og 1. divisjon kvinner, i tillegg til Norsk Tipping-ligaen (nivå fire på herresiden), og skal synliggjøre verdien av bredden i hele norsk fotball. Avtalen ble offentliggjort i forbindelse med presentasjonen av spilleplanen for kommende sesong av Eliteserien og Toppserien.

– Jeg er på vegne av norsk fotball veldig glad og stolt for at Norsk Tipping forsterker sitt engasjement i fotballen sammen med NFF, Norsk Toppfotball og Toppfotball Kvinner gjennom en så stor avtale. 258 millioner inklusive mva er en sum som i høyeste grad vil bidra til å videreutvikle og styrke helt avgjørende kompetanse for å løfte norsk fotball, og vi er takknemlig over å ha Norsk Tipping med på laget. I tillegg til de øverste nivåene på herre- og kvinnesiden, NM og A-landslagene innebærer det også meget viktige breddetiltak som Grasrottreneren og Kvalitetsklubb, sier generalsekretær Pål Bjerketvedt.

– For våre 100 medlemsklubber som spiller i PostNord- og Norsk Tipping-ligaen, er den nye avtalen med Norsk Tipping svært gledelig. Vi jobber daglig med klubbutvikling og spillerutvikling, og nettopp dette setter denne avtalen særlig fokus på og innretter sine tiltak mot. Målrettede tiltak både mot barn, ungdom, kvinner og menn som vil bidra med utviklingen i hele norsk fotball. Våre klubber er også store breddeklubber med flere tusen aktive innenfor barne- og ungdomsfotballen for både gutter og jenter, og så er vi jo veldig glade for og stolte av at våre 84 lag i norsk 3. divisjon også de neste fire årene skal bære navnet på denne avtalen. Norsk Tipping-ligaen er et navn som hele landet forbinder med drømmer, fotballglede og fellesskap. Både på og utenfor banen, sier styreleder i Divisjonsforeningen Kari Lindevik.

Les hele pressemeldingen på Norges Fotballforbunds hjemmeside her: Norsk Tipping blir generalsponsor for norsk fotball – Norges Fotballforbund