Både nyopprykkede og eksisterende klubber i Norsk Tipping- og PostNord-ligaen har nå mottatt invitasjonen til årets medlemsmøte cupfinalehelgen. Det et møte med saker som har stor betydning for 2019-sesongen.

Det ikke minst fordi avdelingsoppsettet både i PostNord- og Norsk Tipping-ligaen presenteres. Oppsett det, som alltid, knytter seg stor spenning til.

Men det er flere viktige og interessante saker på programmet på møtet som arrangeres på Thon Hotell Opera lørdag 1. desember kl. 10.00-15.30:

• Elitedirektør Lise Klavenes kommer og forteller om sine første tanker mot de store utviklingsnivåene PostNord- og Norsk Tipping-ligaen
  • Det blir mer besøk fra NFF – når president Terje Svendsen og forbundets administrative ledelse forteller om budsjettposter og prioriteringer som påvirker dette nivået
  • Så kommer Norsk Tipping på besøk for å diskutere og presentere ideer mot 2019. Og kanskje med en overraskelse.
  • Det blir sponsorråd og merkevaretips når pr-rådgiver Lasse Gimnes snakker om hvordan bygge profil og styrke klubbens posisjon.
  • Divisjonsforeningen presenterer siste aktuelle saker – og det blir mye gode klubbsamtaler i lunsj og etter møte.
  • Og så blir det altså direkte presentasjon og offentliggjøring av avdelingsoppsettene midt i møtet.

Invitasjon medlemsmøtet cupfinalehelgen 1 des 2018

110 av 112 lag klare

Det avdelingsoppsettet har nå de aller fleste forutsetninger klare. I Norsk Tipping-ligaen vet man alle lag som skal utgjøre de seks avdelingene. Mens i PostNord-ligaen 2019 vet man i skrivende stund mye om hvem som skal være med – men to plasser mellom PostNord- og OBOS-ligaen gjenstår å avklare.

KFUM og Fredrikstad skal som kjent spille opprykkskvalifisering 3. og 10. november – før vinneren møter nummer 14 i OBOS.

Det er kamper som jo har betydning. Så også hvem som ender nest-sist i OBOS-ligaen og går direkte ned sammen med Levanger, som allerede er klar for PostNord-ligaen.

I Norsk Tipping-ligaen ble det 84. og siste laget klart torsdag. Det etter at Djerv 1919 scoret seiersmålet fem minutter på overtid (!) av sin serieavslutning.

I og med at avdelingsoppsettet og punkter rundt budsjettene er oppe på dette møtet, er det åpent for alle klubber med lag i PostNord- og Norsk Tipping-ligaen – altså også klubber med andrelag på disse nivåene. Det betyr at det defintivt blir folksomt på Thon Hotell Opera – der møtet holdes.

I fjor deltok over 100 klubbledere på tilsvarende samling. Den foreløpige påmeldingen tilsier at det blir mange nå igjen.

Spekket helg

Det på en helg som inneholder mange spennende poster. Fredag er det lederseminar på Ullevaal, mens «Trener-Norge» er samlet til cupfinaleseminar hele helgen.

Så spilles det cupfinaler fredag (j/g 16 og 19), lørdag (kvinner) og søndag (menn).

Herrefinalen mellom Strømsgodset og Rosenborg blir mao avslutningen på en helg der mange bruker mye tid både på Divisjonsforeningens seminar, til å se mye god fotball og ikke minst ha gode samtaler utenom med kolleger fra de andre klubbene – viktige sådan med tanke på erfaringer, utveksling av ideer og .

Invitasjon medlemsmøtet cupfinalehelgen 1 des 2018