Sesongen er rett rundt hjørne også i PostNord-ligaen. Det en sesong med flere nyvinninger – som et eget magasin. Vi sniktittet på opptakene.

Anders Lübeck er mannen som holder i tømmene når det i 2019 blir flere tilvekster for å løfte synligheten i PostNord-ligaen. Det er planlagt fem studiosendinger – hvorav den første ble spilt inn tirsdag. Og det blir blant annet også produsert scoringsbonanza runde for runde.

Anders Lübeck er programleder

Lübeck er selvutnevnt ekspert på det deiligste fotballnivået av dem alle – divisjonene som serverer kvalitetsfotball der folk bor. I hele Norge. Og selv om Lübeck til daglig er assistenttrener i et KFUM som tok steget opp fra PostNord-ligaen i fjor, er det vanskelig å si noe på Lübecks oversikt – dels skaffet gjennom årelang spillererfaring, hovedsaklig fra PostNord- og Norsk Tipping-ligaene, men også takket være en enestående interesse.

Og når PostNord ble med på satsingen, ble det kvalitet i alle ledd når Lübeck tok med seg to andre nestorer fra PostNord-nivå i studio tirsdag.

Keeper og kortsamler

Ulrik Balstad ga seg etter fjorårs-sesongen med Elverum i fjor – og ble i sendingen presentert som trønderen med flest gule kort på dette nivået. Riktig eller ikke, oversikt og entusiasme for ligaen har Balstad i massevis.

Det har også Erik Sivertsen, som har enda en grunn til å være forventningsfull til helgens kamper. Han er en av ligaens beste keepere og skal vokte målet for et Kjelsås som har sneket seg opp i favorittsjiktet i avdeling 2 etter en god vinter.

25-åring ved trenerroret

Men PostNord-ligamagasinets første sending starter i avdeling 1 – med et skypeintervju med det som kan bli en ny trenerprofil i norsk fotball. Sander Håskjold Nyland har overtatt Hødd, og blir med sine 25 år den yngste treneren på nivået.

-Alderen er ikke noe tema jeg er opptatt av selv. Men det er jo en del som bekrefter det, innrømmer Nyland – som i sendingen får spørsmålet om å takke ja til 1-1 og ett poeng fra serieåpningen eller spille kampen borte mot Fredrikstad.

Hva han svarer foran møtet med den kanskje aller største favoritten i avdeling 1 får du i sendingen som skal leveres både på PostNords- og Divisjonsforeningens plattformer, men også tilbys klubbene til sine hjemmesider og sosiale medier.

Slakter tips og peker på overraskelser

IMGs studio brukes til sendingen.

Det blir en sending med klare meninger om flere enn Hødd. Begge avdelingene skal ettergås – og forhåndsvurderinger både slaktes og roses. Det i en knallsterk avdeling 1, der det ikke bare i Fredrikstad er en forventet toppkamp. 100-årsjubilant Egersund får nabo Bryne på besøk. Det blir fest og moro. Men hvem vinner? Og hva tror egentlig Erik Sivertsen selv når han reiser til Føyka og møtet med Asker søndag – er det to topplag i avdeling 2 som møtes der? Eller???

Sendinger til klubbene

Slike sendinger kommer altså fem ganger gjennom sesongen. Og så blir det målshow etter hver runde. En med alle scoringene på rekke og rad i avdeling 1. En med alle scoringene i avdeling 2.

Det blir for øvrig også tilsvarende målshow fra scoringene på de mange kampene som streames i Norsk Tipping-ligaen – og også der er det seriestart til helgen. Så nå er det bare å glede seg.

Følg med her på divisjonsforeningen.no for oppdaterte tabeller ett sted. Og finn lett frem til alle klubbene herfra – der du får siste nytt om «din klubb». Vi sees på en arena nær deg!

Sendingen kommer torsdag også her på divisjonsforeningen.no