Kampene i PostNord- og Norsk Tipping-ligaen streames som vanlig – men i de to spennende sluttrundene lager også Amedia en egen studiosending som følger kampene – eller et «fotballekstra» om du vil.

Kun to serierunder gjenstår – men lite er avgjort. I Norsk Tipping-ligaen er bare ett av seks opprykk avgjort (Oppsal jublet som kjent forrige lørdag). Og med unntak av at Skeid kunne juble for opprykk sist helg og ett lag i hver avdeling (Vard Haugesund og Hønefoss) må ned, er det lite som er avgjort også i PostNord-ligaen.

Det bites negler over hele landet.

Men de to neste lørdagene skal det avgjøres. Og det vies ekstra oppmerksomhet.
Helge Birkelund, Amedia

– Til helgen vil Nettavisen og lokalavisene i Amedias nettverk sende et målshow hvor vi følger denne opprykk- og nedrykkskampen i PostNord-ligaen hovedsaklig, forteller Helge Birkelund, direktør i sportsutvikling i Amedia.

Det betyr blant annet at den spennende opprykksthrilleren mellom Raufoss og Fredrikstad som vies ekstra oppmerksomhet. Vinner Raufoss over Fram, samtidig som Fredrikstad avgir poeng blir det jubel for de gule fra «ammunisjonsbygda».
Det et Fredrikstad som har en vanskelig bortekamp mot tabelltreer Grorud. Og med Grorud-seier der, vil også kvalifiseringsplassen være i fare for FFK.
Spenningen er stor med andre ord – slik den er det i kampen for kvalifiseringsplassen i avdeling 2, der i hvert fall tre lag (Egersund, Hødd og KFUM) har en god mulighet til å kapre andreplassen.
Og slik spenningen er stor i kampen for å unngå nedrykk. Spesielt i avdeling to er det tett – der kun to poeng skiller fem lag. Bare tre av dem overlever. Men lite er avgjort i avdeling 1 også.
– Vi vil også ha et studio som følger 7 andre kamper i PostNord som er spennende med tanke på nedrykk og opprykk. Her vil vi skyte inn med repriser fra mål og ulike situasjoner, hvor studio vil kommentere dette og oppdatere på tabellsituasjon, forteller Helge Birkelund.
Alle kampene spilles likt disse to siste rundene. Denne lørdagen er avspark kl. 15.00 i PostNord-ligaen, mens Norsk Tipping-liga-kampene starter to timer før.

Sendestart vil være kl. 14:30.

Første del av sendingen vil vies innspurten i Norsk Tipping-ligaen, hvor flere opprykk og nedrykk kan avklares.
– Vi kommer selvfølgelig til å holde på helt til alle PostNord-kampene er ferdig, og til vi har oppsummert runden, forteller Helge Birkelund.

Her er link til sendingen

Sendingen vises også på lokalavisene til Amedia – som alle kampene i PostNord. Her finner du en liste over alle aviser som har https://www.norgessporten.no/
Dersom du er abonnent i en annen avis enn nettavisen, så bytt domenenavn (her ba.no til f-b.no) med din avis. Eksempler:

OBS! Den siste serierunden i Norsk Tipping-ligaen lørdag 27. oktober vil også bli viet ekstra oppmerksomhet med en egen facebook-sending fra Norsk Tippings studio på Hamar.

Det mens altså Amedias kjører studiosendinger begge disse lørdagene (20. og 27. oktober). Der vil man blant annet møte:

• Johannes Moesgaard, spillerutvikler / assistenttrener Vålerenga.
  • Jørgen Tjærnås, skribent og fotballkjenner, en av de som følger PostNord- og Norsk Tipping-ligaen tettest.
  • Christian Haksø, ansatt på videodesken til Amedia. Har i mange år kommentert 2. divisjon