Sist fredag var alle lagene i 2. divisjon samlet på Thon Hotel Arena på Lillestrøm, blant annet for å bli oppdatert på siste nytt fra NFFs konkurranseavdeling og bli enige om den endelige terminlista, kampdatoer og tidspunkt for årets sesong. Men det største høydepunktet på samlinga var offentliggjøringa av PostNord som ny hovedsamarbeidspartner med NFF og ny ligasponsor for 2. divisjon. Det var kommersiell direktør Erik Loe i NFF og kommunikasjons- og markedsdirektør Ole A. Hagen i PostNord AS som signerte den 3-årige avtalen.

Hagen presenterte PostNord for en svært fornøyd forsamling av representanter fra samtlige klubber i det som nå heter PostNord-ligaen. Å inngå samarbeid med 2. divisjon passer oss perfekt. Når vi ser alle lag som er i den nye PostNord-ligaen, ser vi at det er fulltreff. Vi er lokalisert med avdelinger i hele Norge. Vi hjelper lokale aktører hver bidige dag med å få sine varer frem, og vi har så lyst til å være med på å løfte frem norsk fotball. Dette blir et samarbeid som vil glede alle våre medarbeidere og kunder i hele Norges land. Det er stort for oss å få et liganavn, sier kommunikasjons- og markedsdirektør i PostNord, Ole A. Hagen.

En glad styreleder Anders Eggen i Divisjonsforeningen fortalte at både han og resten av styret er svært fornøyd med avtalen. Dette er et samarbeid vi virkelig ser fram til. Det å ha en så sterk og landsdekkende samarbeidspartner passer perfekt til oss i 2. divisjon, og vi skal med glede og stolthet markedsføre og profilere PostNord over hele landet. PostNord-ligaen er et flott navn, og vi vet at våre 56 lag vil bli gode ambassadører for vår nye ligasponsor, avsluttet Eggen til stor applaus fra forsamlingen.

Styreleder Anders Eggen i Divisjonsforeningen og President Yngve Hallèn i NFF var godt fornøyd med PostNord-avtalen

NFFs president Yngve Hallen var også veldig godt fornøyd med at 2. divisjon nå blir PostNord-Ligaen og trakk særlig fram at uten den jobben Divisjonsforeningen og klubbene har gjort de siste årene, med stor fokus på utvikling og på å bli bedre både sportslig og som klubb og produkt, så hadde ikke denne avtalen kommet i stand. PostNord er en stor aktør på det norske markedet, som også i stor grad vil bruke lokale personer som har en identitet til deres klubb. Det vil gi store muligheter for begge parter, som han oppfordret oss til å utnytte maksimalt.

Fornøyde representanter for PostNord-liga klubbene når avtalen ble presentert
Spente representanter for 2. divisjonsklubbene når ligaavtalen med PostNord ble presentert