Deltagelsen på medlemsmøte cupfinalelørdagen blir rekordhøyt. Rundt 120 klubbledere vil være på plass når sport, marked, budsjett og ikke minst presentasjon av avdelingsoppsett for 2019 står på agendaen.

Her får du hele programmet for en tradisjonsrik samling som bare blir større og større. I fjor rundet man for første gang 100 deltagere, i år tikker vi opp til 120 som samles på Thon Hotel Opera lørdag 1. desember.

Og de får med seg mye interessant.

Gode foredrag

Lise Klaveness kommer med sine første tanker etter noen måneder i elitedirektørstolen i NFF – og hvordan hun ser på PostNord- og Norsk Tipping-ligaene i det bildet.

Fotballpresident Terje Svendsen var på DF-samlingen sist. Her i samtale med Erik Soler.

NFFs generalsekretær Pål Bjerketvedt og fotballpresident Terje Svendsen (bildet t.v.) er begge meldt for å prate om tanker rundt og tall fra budsjettet 2019 – dvs de poster som berører Divisjonsforenings-klubbene.

Så blir det spennende foredrag rundt merkevare og sponsorarbeid ved en av landets største eksperter på det området, Lasse Gimnes.

Og så kommer Thomas Johansen fra Norsk Tipping for å presentere ny profil for Norsk Tipping-ligaen og ikke minst spennende tanker for klubbene i 2019. Og kanskje har han en overraskelse i ermet.

Avdelingsoppsett

Og så blir det – selvfølgelig – fullt fokus fra samtlige i salen når konkurransedirektør i NFF, Nils Fisketjønn avslører hvem som skal møte hvem i 2019. Avdelingsoppsettet er litt av en kabal, ikke minst i de seks avdelingene i Norsk Tipping-ligaen, og her vil det garantert være mange som blir fornøyd og noen som nok tenker at dette kunne blitt bedre for vår del.

For avdelingsoppsettet betyr jo enormt mye både sportslig og økonomisk. Sportslig på to nivåer der nivået har løftet seg betydelig de siste to årene og økonomisk både i forhold til attraktive motstandere og ikke minst reiseavstander for to nasjonale liganivåer med 112 lag fra Norild (Vadsø) og Alta i nord til Fløy (Flekkerøya) og Mandalskameratene i sør.

Her er hele programmet for samlingen – som holdes på Thon Hotel Opera:

• 10:00:          Åpning, DF-nyheter / saker det jobbes med
  • 10:30:          Elitedirektør Lise Klavenes – om
  • 11:15:           Fotballpresident og Generalsekretær om NFFs prioriteringer og budsjettposter som berører PostNord- og Norsk Tipping-ligaene
  • 12:15:           Utlånsordninger – nye retningslinjer vurderes
  • 12:30:          Avdelingsoppsettet 2019 (PN- og NT-avdelingene)
  • 13:00:          Lunsjbuffet (med mye god klubbprat 😊)
  • 13:45:          Thomas Johansen, Norsk Tipping om spennende nytt for 2019
  • 14:15:           Utdeling, fair play priser
  • 14.30:          Sponsor- og merkevarerådgiver Lasse Gimnes om hvorfor ikke alle som presterer blir profiler – og hvordan vi som klubber kan bygge merkevare og øke synlighet og salg
  • 15.15            Avslutning
Gode samtaler mellom klubbledere er alltid verdifullt. Her fra samlingen i oktober.

Samlingen avsluttes kl. 15.30 – slik at alle som vil og kan rekker kvinnecupfinalen.

Det vil også være muligheter til å spise, se fotball og ikke minst diskutere og utveksle erfaringer med andre klubbledere i Eufemia Bar på Thon Hotel Opera.