Forrige helg kunne vi gratulere Kongsvinger IL som vinner av PostNord-ligaens avdeling 1 og dermed opprykk til OBOS-ligaen 2022. Denne helga kan vi også gratulere 6 avdelingsvinnerne i Norsk Tipping-ligaen med opprykk til neste års PostNord-liga. Når det gjelder hvem som vinner PostNord-ligaen avdeling 2, så er spenningen stor og det står mellom Skeid og Egersund når 2 serierunder gjenstår.

I avdeling 1 har Gjøvik Lyn vært seriemestere og klare for opprykk en god stund allerede. De vant sin avdeling suverent med 13 strake seire, 39 poeng og 49-9 i målforskjell. Gjelleråsen og Elverum kom på de to neste plassene i avdeling 1.

I avdeling 2 ble det spenning helt til siste serierunde, og det var Ørn Horten som til slutt kunne slippe jubelen løs på bekostning av Eik Tønsberg. Ørn Horten vant sin siste kamp knepent med 1-0 mot Follo, mens Ronny Johnsen og hans Eik Tønsberg snublet skikkelig og tapte hele 4-0 borte mot Hønefoss.

I avdeling 3 var det Staal Jørpeland som sikret opprykk i siste serierunde med seier på hjemmebane 4-0 mot Express. Sola fulgte Staal-guttene helt til døra, men selv med seier 4-3 på bortebane mot Vidar så endte de ett fattig poeng bak seriemestrene fra Staal.

Avdeling 4 hadde også 2 lag som kjempet helt til siste slutt i siste serierunde, nemlig Frigg Oslo Fotballklubb og Fana IL fra Bergen. Frigg hadde en tøff bortekamp i helga mot Årdal som de vant 2-0, mens Fana sikret seg en klar hjemmeseier med 3-0 mot Fjøra. Dermed endte Frigg ett poeng foran Fana og sikret seg seriemesterskap og opprykket til PostNord-ligaen fra avdeling 4.

I avdeling 5 ledet Træff med 3 poeng på Spjelkavik foran siste serierunde i helga. Og med seier 6-2 hjemme mot NTNUI, var seriemesterskap og opprykk i boks – selv om Spjelkavik vant med 2-0 hjemme mot Tiller. Dermed kunne Andreas og hans gutter i Træff ta seg en velfortjent opprykksfest lørdag kveld.

Avdeling 6 ble avgjort for lenge siden av suverene Ullern, som med 11 seire og 2 uavgjorte kamper vant med 12 poengs margin til Lokomotiv Oslo. I siste serierunde møttes nettopp de to lagene, og Ullern seiret med 2-1 på Tørteberg kunstgress hvor Lokomotiv Oslo spiller sine hjemmekamper. Vi gratulerer!

Når det gjelder opprykket fra 4. divisjon til Norsk Tipping-ligaen vil vi komme med en fullstendig oversikt de neste ukene over alle lagene. Det vi vet er at i helga ble blant annet Steinkjer, Harstad og Bossekop fra Alta klare for Norsk Tipping-ligaen 2022. Vi gratulerer også dem – og kjenner vi dem rett, så ble det feiret på behørig måte i alle de 3 tradisjonsrike fotballbyene lørdag kveld og natt!