Klubbene i PostNord-ligaen og Norsk Tipping-ligaen planlegger i disse dager detaljene rundt reisene til bortekampene i sesongen. Flere og flere setter arbeidet bort til Travelnet – og sparer både tid og penger.

I forrige uke ble samtlige kamper i PostNord- og Norsk Tipping-ligaene gjennomgått, avdeling for avdeling.

Målet til klubbene på slike møter er alltid todelt: Å optimalisere tidspunktet for å skape gode arrangement for publikum. Og å tilpasse kampene for bortelaget der det må reises langt, for blant annet å redusere antall overnattinger.

Det siste er noe alle klubber ser verdien av, og derfor forsøker man å tilpasse for hverandre – hjemmelaget skal tross alt også reise motsatt vei på annet tidspunkt av året.

Og det å få kostnadene ned er naturlig nok et mål. Og det er det flere muligheter til. Noen klubber har enkeltpersoner som sitter og booker og bestiller billett for billett. Men flere og flere ser at det er både lønnsomt og tidsbesparende å bruke en profesjonell partner på dette. Og så er det enorm fordel når det må endringer til, noe det «alltid» må med spillerstaller som eksempelvis krever endringer tett opptil avreise.

Det er en av grunnene til at Divisjonsforeningen for noen år siden inngikk et samarbeid med Travelnet – Reisevarehuset. De er eksperter på slike gruppereiser og gjør jobben for flere og flere av klubbene.

I 2018 reiste DF-klubbene for drøyt 2,8 millioner som Travelnet ordnet. I 2019 økte dette tallet til over 7,1 millioner kroner.

Det er selvfølgelig veldig mye penger. Men besparelsene sammenlignet med normalpris er enorme. 6 millioner kroner var flyreiser. Hadde de samme reisene blitt bestilt til fullpris ville kostnaden vært nær 20,4 millioner kroner.

Selvfølgelig klarer mange å få ned prisene fra fullpris, men en besparelse på 70,44 % er altså det Travelnets gruppeeksperter har klart å få frem.

Lydhøre og mange klubbledere fikk nyttig info av TravelNets eksperter – som stadig flere av klubbene bruker for å spare tid og penger.

– Og jo flere som bruker oss, jo bedre klarer vi å få disse kostnadene ned, understreker Lisbet Vikan, markeds- og kommunikasjonsansvarlig i Travelnet.

Sammen med Knut Grønvik, en av de rutinerte på gruppeavdelingen til selskapet, var hun og presenterte mulighetene for klubbene på samlingen i forrige uke.

TravelNets gruppeavdeling nås på tlf 73 88 41 80 / gruppe.tt@travelnet.no

Ny Norwegian-løsning

Og de pekte også på gode løsninger, som at Norwegian i år er tilbake med en sportsreiseløsning – slik at de, SAS og Widerøe nå tilbyr dette. Og det sikres man selvfølgelig gjennom Travelnet.

I tillegg til døgnåpen vakttelefon – som kan fikse alle utfordringer som skulle oppstå, helt inntil avgang og langt enklere (og normalt billigere) enn om alt må bookes om på egenhånd.

Divisjonsforeningen har nå også inngått en egen rabattavtale på enkeltreiser med Norwegian – gjennom en egen gruppekode.

Informasjon om dette kommer til klubbene, men man kan altså være sikret alle disse godene gjennom Travelnet, som har kontroll på alle Divisjonsforeningsavtaler.

TravelNets gruppeavdeling nås på tlf 73 88 41 80 / gruppe.tt@travelnet.no

Fortsatt Thon-samarbeid

Stian Bergerud i Thon Sports føler seg hjemme i klubbsamlingene til Divisjonsforneingen – så kan han også tilby egne rabatter på sportsmenyer og overnatting.

Divisjonsforeningens avtale med Thon Sports fortsetter også, enda en avtale man sikres oppfølging mot gjennom Travelnet. Stian Bergerud fra Thon Sports var også på medlemsmøtet og fortalte klubbene om rabattordninger og hvordan dette bestilles.