Cupfinalehelgen byr alltid på mange viktige møter for klubb- og fotballfolk. I år står det mer på programmet enn noen gang.

Det skjer så mye viktig på Ullevaal i dagene før herrecupfinalen at både klubbledere, trenere og spillere kommer til å fylle Ullevaal disse dagene. Ikke minst blir det viktig for klubblederne i Divisjonsforeningens klubber i PostNord- og Norsk Tipping-ligaen å få med seg dette.

MEDLEMSMØTE MED GJERT OG AVDELINGSOPPSETT

For klubblederne i Divisjonsforeningen er det som alltid medlemsmøtet på «cupfinalelørdagen» som blir et viktig punkt. Der presenteres avdelingsoppsettene for 2020. Der premieres fair play-vinnere. Og der kommer det mye viktig informasjon om neste år både fra NFFs side og fra ligapartnerne.

Gjert Ingebrigtsen fyrer nok løs på Divisjonsforeningens samling 7. desember

Og så får man en solid dose inspirasjon på tampen når en ikke helt ukjent pappa og friidrettstrener kommer og deler av sin filosofi. Og kanskje sier også Gjert Ingebrigtsen noe – i sin kjente stil – om sitt syn på norsk fotball.

Medlemsmøtet med avdelingsoppsett holdes på Meet på Ullevaal stadion lørdag 7. desember kl. 10.00-16.00.

Her er informasjon sendt ut til klubbene og påmeldingene har passert 70, men det kan fort komme et halvt hundre til før fristen går ut.

Fotballpresident Terje Svendsen og generalsekretær Pål Bjerketvedt snakker om strategier og økonomiske prioriteringer i fotballen

Les mer her: https://drive.google.com/open?id=1et4_4t-uwJqRJM2Uyn-VQHXTV0_PcuLk

For klubbledere som ikke har meldt seg på ennå, gjør det her: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScCOo6zZD9Tq4pOJqxJtY7X-FiiB8zIJs7BEmHGqm3h-YPvTQ/viewform?usp=sf_link

OPPRYKKSSEMINARER FOR NT- OG POSTNORD-LIGAENE

Men det er langtfra det eneste som skjer inn mot og i helgen med cupfinalen for menn.

Fredag 6. desember skjer det mye for de som har feiret opprykk i høst:

For alle nyopprykkede klubber i Norsk Tipping-ligaen blir det eget opprykksseminar med info om alt fra arrangementstekniske ting til arenakrav og økonomiske forhold fredag 6. desember kl. 10-12.

Og samtidig møtes de nyopprykkede klubbene i PostNord-ligaen for å få info om sitt nye nivå og ikke minst om klubblisensen man nå skal rapportere på. Det skjer altså også fredag 6. desember kl. 10-12.

LEDERSEMINAR OG KARRIEREDAG FOR SPILLERE

Fredagen fortsetter så med NFFs lederseminar – kl. 12-16. Informasjon og påmelding her: https://www.fotball.no/klubb-og-leder/2019/inviterer-til-lederseminar/

Mens det på lørdag gis et meget godt tilbud til de aktive, når Idrettens Karrieresenter inviterer til «Idrettens karrieredag», et seminar der både jobbmuligheter og utdanningsmuligheter presenteres med tanke på spillernes planlegging av livet utenfor banen – både underveis, men ikke minst etter karrieren. Et gratis tilbud dere bør anbefale deres spillere å benytte seg av.

Se mer om karrieredagen her: https://www.fotball.no/tema/nff-nyheter/2019/bli-med-pa-idrettens-karrieredag/

Påmelding dit skjer her: https://response.questback.com/isa/qbv.dll/ShowQuest?QuestID=5401154&sid=4EHD0IaDHL

CUPFINALESEMINAR FOR TRENERE

Og så er dagene i forkant av herrefinalen også i år teppelagt for norske trenere med Trenerforeningens cupfinaleseminar. Informasjon og påmelding om alt som skjer fra torsdag til lørdag finnes her: https://www.fotballtreneren.no/cupfinaleseminaret

OPPSUMMERT GIR DET ALTSÅ EN HELG MED FØLGENDE:

• FOR KLUBBLEDERE I DIVISJONSFORENINGEN: Medlemsmøte med bl.a. avdelingsoppsett lørdag 7. desember kl. 10-16 (møterom M6, Meet – Ullevaal stadion)
  • FOR KLUBBLEDERE NYOPPRYKKEDE KLUBBER I NORSK TIPPING-LIGAEN: «Opprykksseminar» med info om arenkrav, arrangementstekniske og økonomiske forhold, fredag 6. desember kl. 10-12 (Meet, Ullevaal stadion)
  • FOR NYOPPRYKKEDE KLUBBER I POSTNORD-LIGAEN: «Opprykksseminar» med info, hovedvekt på klubblisensen, fredag 6. desember kl. 10-12 (Meet, Ullevaal stadion)
  • FOR KLUBBLEDERE: NFFs lederseminar, fredag 6. desember kl 12-16 (Colosseum, Ullevaal stadion)
  • FOR SPILLERE: Karrieredagen i regi av karrieresenteret, lørdag 7. desember kl. 12-16.
  • FOR TRENERE: Cupfinaleseminaret, torsdag 5.-lørdag 7. desember, Ullevaal mm
  • FOR ALLE: Så avsluttes jo det hele med cupfinalen mellom FK Haugesund og Viking søndag kl. 13.15 (Ullevaal stadion)

Thomas Johansen (tv) leverte sjekker til klubbledere i fjor. I år har han med seg enda flere penger til utdeling.