Godt over 50 klubbledere samles til to innholdsrike dager på Divisjonsforeningens ledersamling onsdag og torsdag denne uka. Her er programmet – nå med en liten justering torsdagen.

Fakta om Amedia-sendingene, G19-landslagstrenerens status, klubblisens og de dyre kontraktstabbene. Landskamp, merkevare, tips og ideer – og selvfølgelig de gode klubbdiskusjonene. Det er noen av overskriftene på to dager med fokus på ledere og klubbutvikling. Ledersamlingen i juni er årets tredje store klubbsamling i Divisjonsforeningen. Og for første gang samles man til to dager i midtuke.

Helgesamlinger er nemlig en utfordring for klubbledere som både jobber mye helg og som nå i sesongen er engasjert i klubbens seriekamper  i helgene. Med ledersamling en onsdag og torsdag, slipper man  den kollisjonen.

Det synes også på påmeldingene. Godt over 50 er påmeldt, og sammen med noen andre ledere vil rundt 60 fotball-ledere og foredragsholdere møtes på Ullevaal.

Det til et program som ser slik ut:

Onsdag 6. juni:

• 14:00: Åpning, velkommen
  • 14:05: Amedia om sendinger, tall, ideer og erfaringer
  • 14:45: DF-nytt
  • 15:00: Slik kan du få nettbutikk til din klubb
  • 16:00: G19-landslagstrener Pål Arne «Paco» Johansen om spillerutvikling, liganivå og kamparena
  • 17:00: Mat og mingling, oppladning til landskamp
  • 19:00: Landskamp Norge – Panama
  • 21:00: Den gode fotballpraten i Sportsbaren, Ullevaal

Onsdagen samles vi i NTFs lokaler på Ullevaal, der Divisjonsforeningen også har kontor. Det vil si i inngang F, 5. etasje på Ullevaal.

Torsdag 7. juni:

• 08:30: PostNord-liga-lisensen – tall og fremdrift (og hva må de som vil opp fra NT-ligaen tenke på)
  • 09:15: Klubbtipset: En god ide godt gjennomført
  • 09:30: Fredrikstad om førsteinntrykk av liga og merkevare i klubb
  • 10:00: Gruppediskusjoner
  • 10:45:  Advokatens tips om dyre kontraktsfeil, billige råd og gratis Klubbpakke
  • 11:30:  En app for god struktur på spillerlogistikken
  • 12:00: Norsk Tipping om magasinsatsing og ligautvikling
  • 13:00: Avslutning, veien videre
  • 13:15:  Lunsj

Torsdagen foregår samlingen i Meets lokaler på Ullevaal.

Påmeldingsfristen gikk ut i forrige uke, men skulle det være noen av vår emedlemsklubbers ledere som ennå ikke har meldt seg på, men som ønsker å delta må de være raske med en mail til arne@divisjonsforeningen.no

(obs! Divisjonsforeningens reservasjoner på hotellrom er dessverre fullbooket, men plasser på selve seminaret skal vi fikse)

Her er opprinnelig invitasjon: Invitasjon ledermøtet DF juni 18