Erik Soler og Jo Bergsvand er hentet inn for å lose Divisjonsforeningens klubbledere gjennom to lærerike og nyttige dager i oktober. Der fokus blir på lederne og lederrollen i klubb i en tid da kravene til profesjonalitet stadig øker.

Divisjonsforeningen jobber hele tiden for rammebetingelser og utvikling i klubbene på to av landets viktigste nivåer. I det ligger en synliggjøring av PostNord-ligaen og Norsk Tipping-ligaen som de fantastiske utviklingsarenaene de er – men også et fokus på lederne i klubber som er i en rivende utvikling.

Invitasjon ledersamlingen oktober

Gode møteplasser, gjennom medlemsmøter, er i så måte et viktig virkemiddel. Disse har trukket stadig større deltagelse og blitt et stadig viktigere fora for klubber som jobber profesjonelt, men som samtidig er store medlemsorganisasjoner og sentrale aktører i sine regioner og nærmiljø.

Gjennom året har vi fem slike nasjonale møteplasser:

• Terminliste- og medlemsmøte i januar
  •  Årsmøte og fagsamling i mars
  • Medlemsmøte i juni
  • Lederutviklingssamlingen i oktober (altså 16.-17.oktober)
  • Cupfinaleseminar med (bl.a.) avdelingsoppsett i desember
Erik Soler trakk paralleller fra det å lede New York Redbulls, via IK Start til Bryne og Junkeren.

Nå er planleggingen av Lederutviklingsamlingen i full gang. Som så ofte før legges den i forbindelse med en landskamp på Ullevaal – slik at det både blir fag, fellesskap og fotballopplevelse også på denne samlingen.

Erik Soler er med og planlegger og vil lede flere av bolkene med faglig innhold og gode diskusjoner blant deltagerne.

Fakta om ledersamlingen i oktober:

• Sted: Meet, Ullevaal stadion
  • Start: Tirsdag 16. oktober kl. 10:00
  • Avsluttes: Onsdag 17. oktober ca kl. 14:00
  • Primært for styreledere og daglig ledere i klubb (sekundært andre sentrale ledere)
  • Det blir avsatt tid til god diskusjon / erfaringsutveksling med likelydende klubber (deles ut fra relevante nivåer / størrelse) om de ulike fagtemaene det innledes rundt.
  • Vi ser Norge – Bulgaria tirsdagen kl 20.45
  • Reise og opphold dekkes av klubbene, mat under seminaret, landskampbillett og selve seminaret dekkes av Divisjonsforeningen
  • Informasjon / påmeldingsinfo sendes klubbene relativt snart (men meld gjerne allerede nå til Arne Knoph på arne@divisjonsforeningen.no om du ønsker å være med)

Det er med andre ord bare å planlegge dagene, booke fly (for de som kommer langveisfra) og se frem til to matnyttige dager med relevant innhold og faglig og godt fellesskap.

Invitasjon ledersamlingen oktober

Stort engasjement da klubbenes folk på fjorårets ledersamling diskuterte i grupper med klubber i samme situasjon.