Norsk Tippings Thomas Johansen smilte godt – av flere grunner – på lørdagens medlemsmøte. Da han gikk, var det åtte klubbledere som også hadde god grunn til å smile.

Johansen hadde nemlig med seg åtte sjekker – en til fair play-vinneren i hver av avdelingene  i PostNord- og Norsk Tipping-avdelingene.

Det til klubbene som i løpet av sesongen har fått færrest gule og røde kort i de enkelte avdelinger. Til dem vanket det 50.000 kroner til klubbene i PostNord-ligaen og 20.000 kroner til klubbene i Norsk Tipping-ligaen.

Følgende klubber fikk sjekk av Norsk Tipping:

• PostNord-ligaens avdeling 1: Follo
  • PostNord-ligaens avdeling 2: Odd 2
  • Norsk Tipping-ligaens avd 1: Moss
  • Norsk Tipping-ligaens avd 2: Tynset
  • Norsk Tipping-ligaens avd 3: SandnesUlf 2
  • Norsk Tipping-ligaens avd 4: Brann 2
  • Norsk Tipping-ligaens avd 5: Stjørdals-Blink
  • Norsk Tipping-ligaens avd 6: Mjølner

Det som en stor og hyggelig overraskelse til klubber der hele seks av dem opplevde opp- eller nedrykk.

– Klart dette var viktig og positivt for oss, sa Follos styreleder Hans Henning Ruud. Klubben har som kjent omstrukturert driften betydelig gjennom 2017 – og selv om det endte med nedrykk til Norsk Tipping-ligaen ser klubben frem mot 2018. Og da var dette en fjær i hatten og et viktig bidrag for klubben.

For Norsk Tippings del ga Thomas Johansen klart uttrykk for gleden av å komme inn i et så stort klubbfellesskap som et medlemsmøte i Divisjonsforeningen nå er blitt. Og sammen med DF skal de senere i desember også se på muligheter for å utvikle samarbeidet videre inn mot 2018.