Etter omleggingen av seriestrukturen i norsk fotball, har Divisjonsforeningen (DF) doblet antall medlemsklubber og jobber for å fremme interessene til og utvikling av de snaut 100 klubbene i PostNord- og Norsk Tipping-ligaene (nivå 3 og 4 i ny seriestruktur).

Arne Knoph takker av etter 7 flotte år som daglig leder i Asker Fotball og ønskes velkommen som ny daglig leder i Divisjonsforeningen!

Divisjonsforeningen har ansatt Arne Knoph som ny daglig leder, etter at Dag Halvorsen sluttet ved årsskiftet. Arne Knoph kommer fra jobben som daglig leder i Asker Fotball hvor han har jobbet i 7 år og således kjenner klubbfotballen svært godt. Tidligere har Knoph også jobbet som mediesjef i Norsk Toppfotball, han har fulgt fotballen tett som sportsjournalist i mange år, samt vært fotballtrener på alle nivåer, fra frivillig til fulltid. Dette inkluderer også jobb som leder og spillerutvikler ved NTG fotball.

Svært fornøyd med ansettelsen

Vi er svært godt fornøyd med ansettelsen av en så dyktig daglig leder som Arne Knoph, sier Kari Lindevik, styreleder i Divisjonsforeningen. Han vil bli svært viktig for utviklingen av Divisjonsforeningen, og i jobben med å gjøre våre medlemsklubber enda bedre. Det være seg både sportslig, økonomisk, organisatorisk og kommersielt. Sammen med NFF, NTF og Fotball Media skal Divisjonsforeningen være en viktig bidragsyter til å løfte nivået på norsk fotball, både i bredde og topp. Arbeidet med å utvikle framtidas toppspillere skjer i stor grad ute i våre medlemsklubber, og Divisjonsforeningen vil jobbe hardt for at rammebetingelsene blir lagt best mulig til rette for dette utviklingsarbeidet. Det vil gagne både bredde og topp i norsk fotball, og vi ser virkelig frem til å få Arne Knoph på plass hos oss i august, for å lede Divisjonsforeningens viktige arbeid i fremtiden.

Lokalisert på Ullevål

Divisjonsforeningens nye daglige leder starter i jobben 14. august og vil ha sitt kontor på Ullevål stadion, samlokalisert med Norsk Toppfotball (NTF) og Serieforeningen for Kvinnefotball (SKF).