Tidligere i høst inngikk Skagahøgdi og Divisjonsforeningen et samarbeid som kunne gi klubbene store inntekter. Nå kommer de første resultatene.

Skagahøgdi driver en storstilt satsing på hytte- og leilighetsutbygging på Gol. På toppen av alpinsenteret selges det nå tomter – der klubbene i Divisjonsforeningen kan få en stor del av gevinsten, og samtidig bidra til at kjøpere får sterkt rabatterte tomter.

Les mer om det spennende samarbeidet her.

Nå har også de første resultatene kommet. Tre tomter er solgt gjennom leads gitt av klubbene, noe som har gitt klubben sekssiffrede sponsorinntekter – mens kjøperne har spart millionbeløp.

Anniken og Tarald Skagefoss har etter hvert formidlet salg til mange fornnøyde tomtekjøpere. Men fortsatt kan klubbene i Divisjonsforeningen tjene stort på satsingen.

Skagahøgdi gir nemlig 100.000 kroner i bonus for hver tomt som selges etter at en klubb har formidlet kontakt.

Det på et utvalg av de beste tomtene på området – som gjennom disse leadsene selges med betydelige rabatter. Mellom 400.000 og 600.000 kroner under markedspris får både privatpersoner og evt utbyggere muligheten til å kjøpe tomtene for.

Sånn sett er dette en supermulighet både for klubber og kjøpere – takket være Skagahøgdi-utbyggernes store sportsinteresse og tette kontakt med idretten.

Det er Asker-paret Anniken og Tarald Skagefoss som driver satsingen på Gol. De har i flere år vært hovedpartner til Asker Fotball, og har gjennom det samarbeidet sett nytten av å ha idrettsklubbene med på laget.

Og Gols beliggenhet, to timer fra Oslo men også som et knutepunkt fra vest, gjør at omtrent hele Sør-Norge vil kunne nå aktuelle kjøpere (og utbyggere lenger nord vil også lett kunne fatte interesse for et ganske unikt prosjekt.

Les mer om satsingen midt i Ski-Norge

Tomtene på Gol har utsikt og ski inn – ski ut både for alpint og langrenn. Milevis med langrennsløyper går rett fra hytteveggen

Klubber i Divisjonsforeningen skal verken drive salg eller meglervirksomhet – naturlig nok. Det handler om å formidle (uforpliktende) kontakt mellom potensielle kjøpere og selger. Presenterer man prosjektet for potensielle og de vil høre mer, er det å formidle kontakt med Skagahøgdi AS altså det som skal til for å sikre seg en solid bonus.

Det er nå altså gjort. Tre tomter er solgt gjennom klubbene der i høst og dermed er hundretusener utløst til klubb.

Og mer kan det bli – i hvert fall hvis man tenker løsninger: Har man i tillegg utbyggere som vil inn og gjøre selve utbyggingen, kan det jo også åpne døren for en egen sponsor for klubben.

Det er i denne omgang et område helt mot toppen av Skagahøgdi som kan tilbys med «klubbrabatt». Det skal totalt bygges omtrent 180 hytter og et tilsvarende antall leiligheter på området. Men det området som Divisjonsforeningens klubber kunne formidle salg på, var ett av de aller beste, opprinnelig med 20 tomter, hvorav det nå bare er 14 igjen.

Hvordan lykkes man så med dette?

Det beste klubbene gjør er å ta kontakt med en som kan dette, Asker Fotballs daglige leder, Rune Klemetsdal.

Han har tidligere jobbet i Skagahøgdi – og kan dette området bedre enn de fleste. Sånn sett er han den aller beste rådgiveren – og han formidler gjerne også kontakt med utbyggerne, slik at potensielle kjøpere kobles på god og riktig informasjon.

Rune Klemetsdal fra Asker Fotball (til venstre) kan mye om satsingen og bistår gjerne flere klubber med hvordan man kan formidle salg. Her sammen med en kjøper og Tarald Skagefoss.

Rune Klemetsdal nås på mail rukle@online.no eller mobil 91001626

Klubbene kan også ta kontakt med Anniken Skagefoss på anniken@skagahogdi.no

Les saken og se promovideo med mer fra området her

Flyer med spesialtilbud gjennom Divisjonsforeningen og dens klubbe