Det ble et givende og vellykket møte for de 40 lederne fra vel 30 klubber, som deltok på lørdagens ledermøte i regi av Divisjonsforeningen. Tilbakemeldingen fra deltakerne var gode etter en dag sammen med lederkolleger fra de andre medlemsklubbene, og med nyttige tema på agendaen. Vår nye daglige leder Arne Knoph presenterte seg og sine planer for jobben som han starter på medio august. Han er en svært erfaren, engasjert og kunnskapsrik ny leder, som garantert kommer til å tilføre oss mye i årene som kommer. Vi ser virkelig frem til å få Arne i sitt daglige virke.

Ledermøtet fikk også besøk av NFFs nye Generalsekretær Pål Bjerketvedt og President Terje Svendsen, som ga oss nyttig informasjon om hvordan det jobbes for å modernisere og utvikle organisasjonen. Alt med det formål å skape et enda bedre, samhandlende og effektivt NFF, som skal være et serviceorgan både for bredde og topp/landslagsfotballen i Norge. Vi ser frem til å fortsette det gode samarbeidet med NFF sentralt, og Divisjonsforeningen vil alltid være en konstruktiv medspiller for å gjøre norsk fotball bedre og legge til rette for mer og enda bedre aktivitet.

Etter lunsj ble det gjennomført en svært vellykket work-shop med temaene: Medlemmenes forventninger til Divisjonsforeningen, spillerkontrakter/trenerkontrakter, marked og markedsaktiviter og økonomi / økonomistyring. En oppsummering av denne work-shopen kommer vi tilbake til i en egen sak. Stort engasjement og masse kunnskap og erfaring som ble delt, gjorde det til svært nyttige timer sammen med lederkolleger fra hele landet. Dagen ble avsluttet med middag på Egon og en oppløftende VM-kvalik kamp mellom Norge og Tsjekkia. Det endte uavgjort 1-1, og den siste halvtimen av kampen ga oss håp om mange gode landslagsopplevelser i kommende kamper og kvalifiseringer/mesterskap!