Det skjer mye for klubbene i PostNord- og Norsk Tipping-ligaen også etter at seriespillet er avsluttet. Her er noen viktige datoer for klubbene å merke seg.

Den første deadline for klubbene kommer neste onsdag.

Den 22. november er siste frist for å melde inn hjemmebanevalg for kommende sesong.

For de fleste er det en formalitet – men den må gjøres. Og for noen har dette stor betydning, dersom det er endringer på banefronten, eller man eksempelvis jobber med bytte av kunstgressdekke. Det er et punkt som normalt gjøres i sommerferien – og da kan det være viktig å sikre åpning i form av bortekamper før og etter ferien.

NFF ved Rune Pedersen sendte nylig ut et informasjonsskriv – som ligger ved denne saken her: Info_banevalg_2018

Selve innmeldingsskjemaet finnes også på link her.

Den 22. november er også påmeldingsfristen for Divisjonsforeningens medlemsmøte 2. desember.

Over 60 personer er allerede påmeldt her – og vi vet det kommer flere, så dette ligger an til å bli en meget god samling med viktige tema på agendaen. Blant dem innføring av lisens i PostNord-ligaen og selvfølgelig en ting som opptar alle klubbene betydelig, avdelingsoppsettet for 2018-sesongen.

Det er også viktig informasjon både for budsjetter og klubbutviklende satsinger for øvrig på det møtet – som du kan lese mer om her.

Så går det en drøy uke før en ny viktig siste-frist forfaller for klubbene i Divisjonsforeningen.

Den 30. november er absolutt siste frist for å søke utviklingsmidler.

Mange av DF-klubbene har søkt forlengst, da dette kan gjøres fortløpende. Men mange har ventet på dokumentasjon for å få uttelling på de ulike kriteriene man søker på (trener- og lederkurs, kvalitetsklubb mm).

Kriteriene og søknadsmåte her er sendt klubbene i flere runder, men har noen spørsmål – send en mail i tide til DFs styreleder Kari Lindevik

Når vi runder desember går man samtidig inn i noen svært viktige dager. Som begynner med NFFs ledermøte 1. desember, før nevnte medlemsmøte 2. desember i en helg som også inneholder cupfinalen for menn på søndagen – og et fullspekket cupfinaleseminar hele helgen.

Men før alt dette – husk at det gjenstår en usedvanlig viktig fotballkamp før PostNord-liga-sesongen er over.

Førstkommende lørdag kl. 18.00 går som kjent returmøtet i «opprykksfinalen» mellom Notodden og Fredrikstad.

Spenningen om hvem av dem som blir OBOS-liga-lag og hvem som spiller i PostNord-ligaen neste år er stor etter 0-0 i Fredrikstad. Den kampen ser du live i Idrettsparken i Notodden eller direkte på Eurosport Norge og på Amedias nettaviser – f.eks her.

Alle vesentlige datoer for Divisjonsforeningens klubber ser du for øvrig i stolpen til venstre på divisjonsforeningen.no