Divisjonsforenings-familien blir enda større i 2018. Det ble klart etter at de siste lagene kvalifiserte seg til Norsk Tipping-ligaen denne helgen.

Øystese og Åssiden sikret opprykket fra sine 4. divisjonsavdelinger denne helgen – som de siste av totalt 24 nyopprykkede i neste års Norsk Tipping-liga (bildet over er fra jubelscenene på www.oystesefotball.no).

Les den rørende historien om en Øystese-spilleren som fikk sønnen friskmeldt så treåringen kunne se opprykkskampen

Av de 24 lagene som kommer opp er det 7 andrelag. Blant de 24 som går andre veien er det 9 andre- og tredjelag.

Det betyr at antall ulike klubber på Divisjonsforeningens to nivåer (PostNord-liga og Norsk Tipping-ligaen) øker med to – og at antall medlemsklubber i Divisjonsforeningen øker fra 93 til 95 klubber.

I tillegg har alle som rykker ned fra NT-ligaen i år tilbud om å være med i Divisjonsforeningens fellesskap i ett år – historien viser jo at mange finner veien fort opp igjen, og da er det lurt å være oppdatert på utviklingen som skjer på disse to svært viktige nivåene for norsk fotball.

I PostNord-ligaen er det jo fortsatt noen plasser som ikke er avklart. Notodden og Raufoss møtes igjen kommende lørdag. Vinneren sammenlagt over de to kampene (Raufoss vant 2-1 på Raufoss lørdag) vil igjen møte nummer 14 i OBOS-ligaen (det blir enten Elverum eller Fredrikstad) om den siste plassen i OBOS-ligaen.

Men i Norsk Tipping-ligaen er alle lagene nå klare. Seks avdelinger med 14 lag betyr 84 lag. Og av dem er altså nå antall andrelag redusert med tre (også Stabæk 2 opp til PostNord).

Les om sluttdramatikken i Norsk Tipping-ligaen her

.
Her er alle lagene som skal deles opp i seks avdelinger i Norsk Tipping-ligaen 2018:

(O) = opprykk fra 4. div.  / (N) = nedrykk fra PostNord-ligaen

Rene DF-klubber: Bjørnevatn (O), Brodd, Brumunddal (N = ned fra PostNord), Byåsen (N), Donn (O), Drøbak-Frogn, Eidsvold-Turn, Fana (N), Finnsnes (N), FK Tønsberg, Fløya, Follo (N), Frigg, Fyllingsdalen, Førde, Gjelleråsen (O), Gjøvik-Lyn, Grei (O), Harstad, Halsen, Herd, Junkeren, Kolstad, Korsvoll, Kråkerøy, Kvik Halden, Lokomotiv-Oslo, Lyn, Lysekloster, Lørenskog, Løten (O), Madla, Melbo (O), Melhus (O), Oppsal, Orkla, Ottestad (O), Pors, Ready, Rilindja (O), Selbak (O), Senja, Skarp (O), Skedsmo, Skjervøy, Skjetten, Sola, Sortland, Sotra, Spjelkavik, Steinkjer, Stord, Staal-Jørpeland, Stålkameratene (O), Tertnes (O), Tillerbyen, Træff, Tynset, Ullern, Urædd (O), Valdres, Vardeneset (O), Varegg, Verdal, Vestfossen, Vindbjart (N), Ørn Horten, Østsiden, Øystese  (O) og Åssiden  (O).

Andrelag: Brann 2, Egersund 2 (O), Hødd 2 (O), KFUM 2 (O), Kristiansund 2 (O), Levanger 2 (O), Lillestrøm 2, Molde 2, Rosenborg 2, Sandefjord 2 (O), Sogndal 2 (O), Start 2, Strømsgodset 2 og Viking 2

Se klubbene plassert geografisk i Norge (satt opp av Lokomotiv Oslo) ved å klikke her